Regulamin Świadczenia Usług Szkoleniowych
1. Postanowienia Ogólne
§ 1.1. Definicje
-
Regulamin: Niniejszy dokument określający zasady świadczenia Usług przez Usługodawcę.
-
Usługodawca: SORUDO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w UL. MOTELOWA 21, 43-400 CIESZYN, NIP: 5482754207, KRS: 0001060168, REGON: 526472246 świadcząca Usługi szkoleniowe.
-
Klient (Podmiot): Przedsiębiorca (np. spółka, JDG) lub Jednostka Publiczna (np. szpital, szkoła, dom pomocy społecznej, jednostka samorządowa), która zawiera Umowę z Usługodawcą.
-
Jednostka Publiczna: Podmiot zaliczany do sektora finansów publicznych (np. samorządowe jednostki budżetowe, szkoły, szpitale, instytucje kultury), w tym podmioty zobowiązane do stosowania przepisów Ustawy Prawo zamówień publicznych (PZP).
-
Usługa (Szkolenie): Szkolenie w formie stacjonarnej, oferowane przez Usługodawcę.
-
Umowa: Umowa na zamówienie, której integralną część stanowią niniejszy Regulamin oraz Zgłoszenie Udziału/Zamówienie.
-
Zgłoszenie Udziału/Zamówienie: Formalne potwierdzenie chęci udziału, które określa wszystkie kluczowe warunki realizacji Usługi,
tj.: liczbę uczestników, datę realizacji, godzinę rozpoczęcia, przewidywaną długość szkolenia oraz tematykę Szkolenia. -
Lista Obecności: Dokument generowany i dostarczany przez Klienta po realizacji Szkolenia.
-
Deklaracja Bezpieczeństwa: Odrębny dokument lub część Zamówienia, w którym Klient oświadcza o przyjęciu odpowiedzialności za bezpieczeństwo uczestników szkolenia.
§ 1.2. Przedmiot Regulaminu i Zastosowanie Prawa
-
Regulamin określa zasady Zgłaszania Udziału, warunki Umowy, zasady płatności, rezygnacji, reklamacji oraz zasady korzystania
z materiałów szkoleniowych. -
Niniejszy Regulamin dotyczy Klientów będących przedsiębiorcami oraz Jednostkami Publicznymi.
-
Klient zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem przed złożeniem Zgłoszenia Udziału, a jego akceptacja następuje w momencie odesłania do dostawcy podpisanych dokumentów ( umowa na zamówienie, deklaracja bezpieczeństwa, oświadczenie VAT) drogą mailową.
-
W przypadku, gdy Klientem jest Jednostka Publiczna, do Umowy mogą mieć zastosowanie przepisy Ustawy PZP, o czym Klient jest zobowiązany poinformować Usługodawcę.
2. Zawarcie Umowy i Udział w Szkoleniu
§ 2.1. Zawarcie Umowy i Warunki Realizacji
-
Umowa na zamówienie zostaje zawarta w momencie pisemnego (mailowego) potwierdzenia przyjęcia Zgłoszenia Udziału/Zamówienia przez Usługodawcę.
-
Warunki realizacji Szkolenia są wiążące dla obu stron zgodnie z treścią zaakceptowanego Zgłoszenia Udziału/Zamówienia. Wszelkie zmiany wymagają pisemnej zgody obu stron.
§ 2.2. Lista Obecności i Certyfikaty (Obowiązek Klienta)
-
Obowiązkiem Klienta jest sporządzenie i przekazanie Usługodawcy Listy Obecności po zakończeniu Szkolenia. Lista ta musi być zatwierdzona przez upoważnionego przedstawiciela Klienta i zawierać kompletne dane uczestników (imiona, nazwiska).
-
Klient zobowiązuje się do przekazania Listy Obecności Usługodawcy w terminie do 14 dni od daty zakończenia Szkolenia. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za poprawność i zgodność danych zawartych w Liście Obecności.
-
Wystawienie imiennych certyfikatów jest warunkowane otrzymaniem przez Usługodawcę poprawnej Listy Obecności od Klienta.
§ 2.3. Deklaracja Bezpieczeństwa i Odpowiedzialność ⚠️
-
Klient (jako pracodawca/organizator) jest zobowiązany do podpisania Deklaracji Bezpieczeństwa, w której oświadcza, że: a) Przyjmuje pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo, zdrowie i stan psychofizyczny swoich pracowników/uczestników podczas trwania Szkolenia. b) Wszelkie wypadki lub zdarzenia niepożądane, mające miejsce podczas Szkolenia lub w drodze na nie i z niego, zostaną potraktowane przez Klienta jako wypadki w pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy i Ustawy o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych. c) Klient zobowiązuje się do niewnoszenia jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych lub zadośćuczynienia wobec Usługodawcy z tytułu ewentualnych wypadków lub uszczerbku na zdrowiu uczestników, chyba że roszczenia te wynikają z winy umyślnej Usługodawcy.
-
Podpisanie Deklaracji Bezpieczeństwa jest warunkiem rozpoczęcia realizacji Usługi przez Usługodawcę.
3. Płatności i Rezygnacja
§ 3.1. Płatności
-
Wysokość opłaty za Usługę jest określona w Zgłoszeniu Udziału/Zamówieniu.
-
Płatność za Usługę następuje po jej realizacji. Po zakończeniu Szkolenia, Usługodawca wystawi Klientowi fakturę (bez VAT) na ustaloną kwotę.
-
Wszystkie podane ceny są cenami końcowymi brutto.
-
Klient zobowiązany jest do uregulowania płatności wynikającej z faktury w terminie 14 dni od daty jej wystawienia, chyba że strony uzgodnią inaczej.
-
W przypadku opóźnienia w płatności, Usługodawca jest uprawniony do naliczenia odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych.
§ 3.2. Anulowanie i Zmiana Terminu Szkolenia przez Usługodawcę
-
Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany terminu lub odwołania Szkolenia z ważnych przyczyn.
-
W przypadku odwołania Szkolenia lub zmiany terminu, Klient ma prawo anulować Zamówienie bez ponoszenia żadnych kosztów.
§ 3.3. Rezygnacja Klienta (Koszty Organizacyjne)
-
Klient może zrezygnować z udziału w Szkoleniu. Oświadczenie o rezygnacji musi zostać złożone w formie pisemnej (mailowej).
-
Klient jest zobowiązany do pokrycia kosztów rezygnacji na zasadach:
-
Rezygnacja zgłoszona do 30] dni roboczych przed terminem Szkolenia: brak opłaty/kosztów.
-
Rezygnacja zgłoszona w terminie krótszym niż 30 dni przed terminem: Klient zobowiązuje się pokryć 30% ceny Szkolenia tytułem kosztów organizacji.
-
Rezygnacja zgłoszonana mniej niż 7 dni przed terminem Szkolenia lub nieobecność: Klient zobowiązuje się pokryć 100% ceny Szkolenia.
-
4. Prawa Autorskie i Odpowiedzialność
§ 4.1. Prawa Autorskie
-
Wszystkie materiały szkoleniowe, treści i multimedia udostępniane w ramach Szkolenia są chronione prawem autorskim i stanowią własność Usługodawcy.
-
Klient otrzymuje niewyłączną licencję na korzystanie z materiałów szkoleniowych wyłącznie dla wewnętrznych celów swojej organizacji.
-
Zabronione jest kopiowanie, utrwalanie, zwielokrotnianie, rozpowszechnianie (publiczne udostępnianie) materiałów lub ich fragmentów osobom trzecim spoza organizacji Klienta bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy.
§ 4.2. Odpowiedzialność i Rękojmia
-
Usługodawca zobowiązuje się świadczyć Usługi z należytą starannością.
-
Odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi jest ograniczona do wysokości opłaty uiszczonej przez Klienta za dane Szkolenie.
-
W relacjach z Jednostkami Publicznymi, w zakresie, w jakim jest to wymagane przez prawo, Usługodawca odpowiada na zasadach ogólnych kodeksu cywilnego.
5. Postanowienia Końcowe
§ 5.1. Reklamacje
-
Klient ma prawo złożyć reklamację dotyczącą jakości świadczonych Usług.
-
Reklamacja powinna być złożona w formie pisemnej (mailowej) na adres kontaktowy Usługodawcy, nie później niż w terminie 14 dni
od zakończenia Szkolenia. -
Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania i poinformuje Klienta o rozstrzygnięciu.
§ 5.2. Właściwość Sądu
-
Wszelkie spory wynikające z Umowy będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
Data wejścia w życie Regulaminu: [01/01/2024]